Bezoekje aan de Dierentuin

13 september 2017 - Paramaribo, Suriname

Vandaag ben ik naar de dierentuin geweest. Dit was heel bijzonder om te zien. Ik had van te voren wel gelezen dat de dierentuin er minimalistisch uitziet, mijn ervaring: dat is het ook. De dierentuin zelf is echt heel klein, ik was er in 1.5 uur doorheen gelopen. Waar de ene verbazing na de andere kwam. De hokken waar de dieren in zaten waren heel klein en de tralies waren half geroest. Ik vraag me af of deze dieren gelukkig zijn in de hokken waarin ze leven. Dit betekend niet dat er niet goed voor deze dieren wordt gezorgd. Er liepen veel verzorgers rond en de hokken werden schoongemaakt.

Daarnaast heb ik gemerkt dat er wel veel wordt gerenoveerd, in ieder geval daar lijkt het op. Een aantal mannen waren bezig met het repareren van de hokken. Ik vond het leuk om te zien dat Blijdorp en Artis helpen bij deze renovaties, door middel van het sponsoren en het ontwerpen van nieuwe 'grotere' hokken.

Verder vond ik het leuk dat ze nagedacht hebben over de educatie voor kinderen. Ze proberen op verschillende plekken huisjes neer te zetten met informatie (ook dit is minimalistisch). Er is een soort schooltje aanwezig waar lessen over de dieren gegeven kunnen worden.

De gevoelens over deze dierentuin wisselen dus nog wel. Het was een heel mooie dierentuin waar de dieren goed verzorgd worden, maar de hokken waren zo klein. Ik werd er een beetje verdrietig van. Maar voor mensen die nog naar Suriname willen, t is zeker een aanrader om er even langs te gaan!

Dag allemaal!

Liefs

1. Ineke:
    14 september 2017
    Hoi Clarissa, wat een mooie natuur is het daar, zo warm en veel wind en toch zo groen.
    Genieten!!