Een dolfijnenshow en de eerste school!

21 september 2017

Hallo allemaaal!

Gister heb ik de Dolphin Sunset tour gedaan. Wat een leuke middag en avond heb ik gehad!

Ik moest om 4 uur verzamelen om met een groep de boot op te kunnen gaan. Ik had om kwart over 3 de taxi al gebeld, omdat ik wist dat het rond deze tijd druk zou zijn op de weg. En ja hoor, de taxi kwam pas om kwart voor 4 aan bij mijn huis. De chauffeur heeft heel hard voor mij gereden om op tijd te komen. Wel zei hij: “Je bent in Suriname, komt goed, ze wachten wel.” En hij had gelijk ook, ik kwam te laat, 5 minuten en het was helemaal geen probleem.

Hoera we waren compleet en we konden de boot op. We zaten net 10 a 15 minuten op de boot en de eerste dolfijnen werden al gespot. Ik heb geprobeerd er foto’s van te maken, maar dit ging zo moeilijk… maar wat mooi om deze dieren in het wild te mogen zien zwemmen. Op deze plek hebben we ongeveer een uurtje rond gevaren om zoveel mogelijk dolfijnen te zien.

Vervolgens zijn we naar een plaatsje gevaren waar we een lekker hapje konden eten. Jammieeee!! Baca bana, Barra en een Loempia 😊. In dit kleine plaatsje, Margrita, wonen ongeveer 600 mensen. Ze wonen op de plek waar vroeger een plantage was. Het leuke is, dat het een heel afgelegen dorpje is. Ze kunnen alleen met de boot richting de stad. Maaar, ze hebben sinds vorig jaar wel een pin automaat. Ze hebben hier ook een schooltje, voor die paar kinderen die er wonen. Ik zou natuurlijk geen juf zijn, als ik daar niet eventjes zou gaan kijken. Je kon zo de lokalen inkijken en zien wat ze voor de vakantie hadden geleerd. Dit stond namelijk nog allemaal op het krijtbord. Klein detail: de deuren zaten op slot met een klein hangslotje en voor de ramen (zonder glas) zat groot open gaas. Dit zal je in Nederland nooit op die manier vinden. Wat ik erg leuk vond om te zien, is dat ze in de klas wel regels hadden hangen, over hoe ze in de klas met elkaar en de natuur moeten omgaan. Dit vond ik zelf heel leuk om te zien!

Daarna zijn we de boot op gegaan om de ondergaande zon te kunnen zien! Nu waren er een aantal wolken aan de horizon, dus dit ging heel snel! Sneller dan normaal, want de zon is hier al in ongeveer 10 min onder. Een aantal waren te laat bij de boot en die hebben de halve zonsondergang gemist, maar ik was op tijd en heb ervan kunnen genieten!

Ik had vandaag weer een leuke en leerzame ervaring! Op naar de volgende ervaringen in Su!

Dag allemaal, XX

1. Ineke:
    23 september 2017
    Een beetje jaloers word ik nu wel. Mooi weer, warm, en zoveel vakantie gevoel.
    Genieten!,,,