Eerste Scholenbezoek, Dansavondje en bezoek aan een kindertehuis!!

7 oktober 2017

Hallo allemaal,

Hier weer een Berichtje uit het prachtige Paramaribo. Wat heb ik afgelopen dagen weer veel gezien en meegemaakt!

Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst op een school gaan kijken. Ik was op de R.D. Simonsschool. Dit bleek een middelbare school te zijn met de leeftijden 12 tot en met 18. Wat was het leuk! Ik heb hier als vooronderzoek, een interview gehouden met de directrice. Wat was deze mevrouw open en wat wil ze graag meewerken aan mijn onderzoek. Ik heb haar mijn plan over positieve psychologie uitgelegd en ze wil hem heel graag toepassen bij haar op school.

Maandag ga ik daar starten met het observeren bij de eerste klassers. Alleen bij de eerste klassers, omdat mijn onderzoek alleen uitgevoerd mag worden waarbij de leerlingen een maximum leeftijd mogen hebben van 12 jaar. Daarnaast mag ik tijdens de mentoruren, mijn onderzoek uitleggen en een aantal lessen geven uit mijn zelfontworpen lessencyclus. Wat een eer en wat leuk dat ik dit mag doen! Zo gaaf! Hier horen jullie in de komende week nog meer over!

In de avond ben ik een avondje uit geweest met 2 vriendinnen van de Pabo! Samen met Kirsten en Daniella ging ik eerst uit eten bij een Surinaams restaurant. Vervolgens gingen we lekkere cocktails drinken, jammieee! Om vervolgens naar de Havana Lounge te gaan. Hier was eerst stijldansen. We waren net 10 minuten binnen en ik werd ten dans gevraagd. Jongens en meisjes, dit meisje kan nu de merengue dansen. Alleen maar tellen van 1,2 1, 2 werd er gezegd. Dit heb ik gedaan en wat was het leuk. De meneer met wie ik danste kon zo goed leiden, het was fantastisch! Daarna kwam er rond half 2 discomuziek en hebben Kirsten, Daniella en ik lekker veel dansjes gewaagd! Gezellig!!

Vandaag, zaterdag, zijn Kirsten, Daniella en ik naar het kindertehuis geweest. Het kindertehuis waar ik het eerder in mijn blog over had. Wat was dit een zeer bijzondere, geweldige ervaring. Die kinderen waren zo aandoenlijk en zo blij met het beetje aandacht dat wij hen extra gaven. Eerst gingen we kijken in de babykamer, hier stonden de kindjes met hun armen omhoog, om opgepakt te worden. Gelukkig mochten wij met hen knuffelen! Dit hebben we dan ook lekker lang gedaan! Daarna gingen we naar een jongensafdeling. Hier kwam een jongetje direct naar mij toegerend! Hij gaf mij een knuffel en hij heeft mij zo 5 minuten lang vastgehouden! Wat een liefde kreeg ik van dit jongetje en wat een liefde heb ik eventjes terug kunnen geven! Later kregen we nog een rondleiding over het terrein en hebben wij ons cadeau kunnen aanbieden, een spelletjes doos en een prentenboek!

In de auto terug hoorden we dat deze mensen alles zelf financieren! Nu hebben Kirsten Daniella en ik besloten om geld in te zamelen voor dit tehuis, hier horen jullie binnenkort meer over!

Dag allemaal!

Tot snel!

Dikke kus, XxX

1. Ineke:
    8 oktober 2017
    Ik smelt als ik je liefdevolle knuffels ziet, deze kindjes zijn al zo blij, met alleen een voelbare knuffel en wat aandacht.
    Een fijne week op de scholen, ik hoop dat je de opdracht ook succes vol mag zijn bij de eerste jaars.
    Toi toi toi👍👍👍